Komisyon Giderleri Nedir?


Komisyon giderleri, tahakkuk metoduyla üretilen gelir tablosunda yer alan bir hesaptır. İlgili gelirin kazanıldığı aynı dönemde komisyonlarda ne kadarının ödenmesi gerektiğini göstermektedir. Bu tür masraf komisyon sorumluluğu ile aynı dönemde muhasebeleştirilir. Pek çok konuda içerik ajansı sizlere destek olmaktadır.

Bir komisyon gideri sınıflandırması için kabul edilebilir birçok yol vardır. Satış departmanının bakımı için bir maliyet olduğu için satış masrafı olarak sınıflandırılabilir. Ayrıca satılan malların maliyeti olarak sınıflandırılabilir, çünkü satışa sunulan hizmet veya ürünü sunma ile ilgili masraflardan biridir.

Bu türden gider sınıflandırmasını kullanıp kullanmamak ödemeyi kimin aldığını bağlıdır. Bir satış elemanı komisyonu kazanırsa, o zaman bir masraf olur. Şirketin komisyonu kazandığı bir durumda gelir olur. Bir şirket bir komisyon aldığında, bir alacak hesaplarına çekmeyi seçebilir. Bu durumda, yine de bir komisyon gideri olarak sınıflandırılabilir. Dilerseniz bunun gibi örnek içeriklerden yararlanmak adına içerik ajansı ile görüşme sağlayabilirsiniz.

Bir komisyon masrafı, komisyonun bu zaman çerçevesinde ödenmemiş olsa bile kazanıldığı süre boyunca kaydedilecektir. Bu, genellikle komisyon ödemelerinin satışı doğrudan izlemek yerine, ayın belirli bir gününde yapılması durumunda gerçekleşir. Komisyon ödenmediyse, ödenmesi gereken komisyonlar olarak kaydedilmelidir. Ödenmemiş bir komisyonu bir borçlar hesabı olarak sınıflandırmak da doğrudur, zira bu kategoride çalışanlar, satıcılar ve müteahhitler nedeniyle olan miktarlar bulunabilir.

Bir satış görevlisine aylık veya üç aylık dönemler gibi belirli aralıklarla komisyon ödenmesi durumunda, tipik bir komisyon giderinin kaydedilmesi süreci aşağıdaki gibidir. Bir satış elemanı, gelir getiren bir satış yapar. Komisyon bu gelir üzerinden hesaplanır.

Ardından, tutar komisyon giderleri ve komisyon ödemeleri için borç olarak kaydedilir. Satış görevlisine ödenecek önümüzdeki dönemde ödenecek komisyonlar borç olarak değiştirilir ve komisyon masrafları artık bir kredidir. Daha sonra gerçek ödeme, komisyon giderleri için bir borç ve nakit için bir kredi olarak kaydedilir.

Komisyon masrafları çeşitli ödeme türlerinden gelebilir. Çoğu komisyon, kazanılan gelir yüzdesine dayanmaktadır. Diğer bir yaygın yöntem satış görevlisine sabit bir ücret ödemektir. Daha olağandışı ödeme düzenlemeleri, belirli bir satışla ilişkili net gelir veya brüt marjı esas alan komisyonu belirlemektir. Makalelerinizi içerik ajansı üzerinden satın almanız mümkün olacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Net Gerçekleştirilebilir Değer nedir?

Çocuk Yoksulluğu Nedir?